Tuesday, April 21, 2009

Anak Sapo la nih??????

yang lelaki bujang... blaja la mana yg patut utk masa depan ek..

Pada cuti hari minggu yang lalu, aku menghadiri Satu Majlis akad nikah kawan pada kawan ku. Waktu tu aku bercuti dikampung dia. Jadi bila ada kenduri macam tu dia pun pergi dan ajak aku sekali. Aku pun ikut sama.

Masa tu majlis akad nikah tu dijalankan diruang tamu. Ramai orang aku
tengok, sambil duduk bersila mengelilingi tok kadi dan pengantin lelaki.
Dahsyat, pengantin tu duduk atas bantal macam raja. Aku jarang tengok
majlis macam nih.

Jadi masa bersila tu, aku pun mengesot sikit2 untuk dengar apa yang tok
kadi akan tanya. Rupanya macam2 jugak tok kadi tanya. Tapi ada satu soalan yang menyebabkan aku malu besar?..

Tok kadi tanya pasal satu hari berapa kali kene sembahyang, dengan lajunye mamat pengantin tu jawab "lima". Tok kadi tanya lagi, bagi
contoh2 najis kecil, dia pun jawap kencing baby yang kecik2 lagi. Tok kadi pun angguk ler, jadi aku rasa jawapan tu ok la kut. Tok kadi tanya lagi contoh najis besar, mamat tu mula dah panik, jeling kiri, jeling kanan, mula tengok syiling, aku rasa macam nak tolong je mamat pengantin tu?bukannye susah, jawapannya anjing ngan b@b! je,..tapi mamat tu dah mula berpeluh jantan keluar kat dahi?.tok kadi mula senyum? Aku sebut dalam hati moga2 dia dengar 'anjing ngan b@b! la hoi', tapi rupanya aku cakap dalam hati dia tak dengar. Aku tak tahu apa yang jadi selepas itu, kerana majlis tu jadi kecoh kerana ramai orang yang berada disekeliling majlis tu sambil minum air sirap, tersembur keluar minuman tu terkena baju ramai orang, aku pun sama, masa tu aku tengah minum sirap tu, tiba2 aku semburkan balik,
dah kene member kat tepi2, kecoh jadinya, aku pegang mata aku, penuh dengan air mata. Yang aku ingat masa tok kadi tanya tentang contoh najis besar kat pengantin tu keadaan senyap sunyi?.

Tapi bila pengantin tu jawap "Taik Gajah"
suasana jadik hingar bingar dengan gelak ketawa orang yang dah tak boleh tahan, nak control macamana ?taik gajah? besar betul..nak2 bila gajah makan durian.


Muahahahahahahahhahahahahhahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 comments:

bloodytiramisu said...

mmg tak lepas lagilar nak ajar anak rupernyer..kikiki

xFAZx said...

siak!!!
ini peringatan sebenarnya kepada orang tua macam kau.kami yang lain muda lagi.

Pan said...

jwapan die salah...

taik ko lg besar ko tau!!!

AIZAT BARON said...

bloodytiramisu
hahaha mn bole lepas

xfaxz
aku dah tawu selok belok kawin ni
stakat tok kadi tu wa bole kowtim lagi la
korg yg muda2 ni perlu pendedahan

pan
oowwwwhhhhhhh
ko nk aku siarkan live show dalam toilet x???
lagi gempak siot
hihihihi

Mesin Kata said...

pergh. ada ke patut.

tapi serius peringatan tu beb. lagi-lagi buat kita ni.

aku harap masa aku kawen nanti tok kadi tak tanya soalan susah-susah.

mau ditanya hukum tajwid ke apa, sirah ke, mau ternganga aku.